המשנה לנגידה, נדין בודו טרכטנברג | צילום מסך מתוך יוטיוב

לאחר כמעט 8 שנים: בנק ישראל העלה את הריבית לשיעור של 0.25%

לאחר שבע שנים וחצי החליטה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל להעלות את הריבית לשיעור של 0.25%. הוועדה, שבראשה עומדת המשנה לנגידה, ד"ר נדין בודו טרכטנברג, העלתה את הריבית ב-0.15 אחוז, זאת לאחר שבשלוש וחצי שנים האחרונות עמדה הריבית על שיעור של 0.1%.

זוהי ההחלטה הראשונה של הבנק ללא הנגידה לשעבר, קרנית פלוג. בחודש הבא צפוי להיכנס לתפקידו הנגיד החדש פרופ' אמיר ירון. מאז החלטת הריבית האחרונה השקל נחלש ב-3.2% מול הדולר. הוועדה מעריכה שתוואי העלאת הריבית בעתיד יהיה הדרגתי וזהיר.

"זוהי אולי עלייה קטנה, אך משמעותית, כי היא באה לאחר כמעט ארבע שנים של רמת ריבית קבועה ברמה של 0.1 אחוז", אמרה המשנה לנגידה, בודו טרכטנברג.

לאחר עלייה מתמשכת באינפלציה מתחילת 2018, האינפלציה מתייצבת מעט מעל הגבול התחתון של היעד, והיא צפויה להיוותר בתחום זה גם בחודשים הקרובים. הציפיות והתחזיות לשנה נעות סביב רמה של 1%.

ניתוח מכלול הנתונים אודות הפעילות הכלכלית מביא להערכה של בנק ישראל כי המשק מתכנס לקצב הצמיחה הפוטנציאלי. ברבעונים השני והשלישי חלה האטה מסויימת בקצב הצמיחה של המשק, אך האינדיקטורים השוטפים לפעילות תומכים בהערכה שהמשק מצוי בתעסוקה מלאה, ובפרט, נתוני שוק העבודה ההדוק מצביעים על רמה גבוהה של הביקושים.

"יש לנו אחריות לפעול לטובת המשק הישראלי בכל יום", סיכמה המשנה לנגידה.