מתגייסים למילואים | צילום: Shutterstock
מתגייסים למילואים | צילום: Shutterstock

בעקבות המלחמה הבנקים מתגייסים: מציעים הטבות לתושבי הדרום, הצפון ולאנשי המילואים

בעקבות מצב המלחמה שהוכרז בישראל גויסו מאות אלפי אנשי מילואים, רבים מהם עצמאים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים. עוד מאות אלפי אזרחים פונו מבתיהם, ביניהם כמובן תושבי הדרום ויישובי עוטף עזה, אשר רבים מהם איבדו את היקרים להם ורבים נוספים אחרים את מקור הכנסתם. במעגל הפגיעה השני ניצבים עוד מאות אלפי אנשים שפוטרו או יצאו לחל״ת ועוד עשרות אלפי עסקים שנפגעו בעקבות ההאטה הכלכלית החריפה שחלה במשק כתוצאה מהאירועים הביטחוניים האחרונים. 

הבנקים בישראל, כעמוד השדרה של הכלכלה, גויסו גם הם למלחמה. כעת הם מעמידים לזכות תושבי הדרום, הצפון אנשי המילואים ולכלל הלקוחות, שורה של הטבות והנחות – מאמץ מלחמתי שנועד, ככל האפשר, לספק לאנשים רבים בישראל צינור חמצן שיעזור להם לעבור את התקופה הקשה הזו ולנסות לסייע לכמה שיותר עסקים לחזור ולקום על הרגלים בתקופה המשבר הנוכחית.

בימים אלו מציעים כעת הבנקים בישראל מגוון הטבות והנחות מיוחדות שנתפרו במיוחד על ידם לאור המצב הביטחוני והמשבר הכלכלי; הלוואות ללא ריבית או עמלות, הלוואות הון חוזר לעסקים קטנים ובינוניים, הקלות בהחזרי משכנתאות והלוואות ופטור מעמלות עו"ש ופעולות גבייה נוספות.

כמו כן מאפשרים כיום בנקים רבים ללקוחות פרטיים ועסקיים להקפיא תשלומי הלוואה, לפרוס או לדחות תשלומים מיוחדים להלוואות אישיות ועסקיות ואף מציעים במקרים מסוימים הקפאה של יזום הליכי גבייה.

בנוסף ובמקביל לכך הקימו הבנקים קרנות סיוע מיוחדות בהיקפים של מיליארדי שקלים. הקרנות, מיועדות הן עבור עסקים קטנים ובינוניים והן עבור לקוחות פרטיים ומציעות הלוואות והלוואות גישור בתנאים מיוחדים ללא ריבית.