צילום: shutterstock

דו"ח ה-OECD: בישראל צפויה השנה צמיחה שלילית של 6%; בשנה הבאה – 2.9%

על פי דו"ח כלכלת ישראל שנערך על ידי ארגון המדינות המפותחות (OECD), ישראל חייבת לאמץ רפורמות שונות בכדי להתאושש במהרה מהמשבר הכלכלי. "ישראל חוותה זעזוע כלכלי קשה המתווסף לאתגריה ארוכי הטווח", נכתב במסמך.

הדו"ח מציג התאוששות הדרגתית בצמיחת התוצר בשנת 2021 ל-2.9%, זאת לאחר צמיחה שלילית של 6% הצפויה בשנת 2020. האבטלה אמורה להישאר גבוהה גם בסופה של השנה הבאה. על פי התחזית שיעור האבטלה השנה יעלה ל-6.1%, ובשנה הבאה יעמוד על 6.5%, זאת בהשוואה לשיעור אבטלה של 3.8% אשתקד.

"ישראל צריכה להמשיך במאמצים"

מרבית המלצותיו של הדו"ח נשארו דומות לאלה שניתנו בפעם האחרונה שפורסם, במהלך חודש מרץ 2018. לדברי מחברי הדו"ח, כעת יש להתמקד בצמצום הפער הכלכלי-חברתי במדינה, בשיפור מערכת החינוך, שדרוג התחבורה הציבורית, אימוץ רפורמות מסים וצמצום הרגולציה המוטלת על העסקים.

מגפת הקורונה מאיימת להפוך את רמת התוצר לנפש לאורך השנים. מקור: דו"ח הכלכלה של ה-OECD

"משבר הקורונה העולמי פרץ בדיוק כשכלכלת ישראל תפקדה היטב. בעשר השנים שחלפו מאז הצטרפותה ל- OECD, ישראל צמצמה את שיעור האבטלה שלה, העלתה את רמת החיים והפחיתה את החוב הציבורי", אמרה הכלכלנית הראשית של הארגון, לורנס בון. "ישראל צריכה להמשיך במאמציה להגן על אנשים וחברות, להגביר את הצמיחה ולהימנע ממשבר מחמיר באתגרים מרכזיים של אי-שוויון גבוה ופערי פריון בין מגזר ההייטק לבין המגזרים המסורתיים".