דני חחיאשוילי | צילום: Shutterstock ובנק ישראל
דני חחיאשוילי | צילום: Shutterstock ובנק ישראל

דני חחיאשוילי מונה לתפקיד המפקח על הבנקים

חחיאשוילי, ראש אגף החדשנות בפיקוח על הבנקים, ייכנס לתפקיד בימים הקרובים, עם סיום כהונתו של המפקח היוצא, יאיר אבידן

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע על החלטתו למנות את דני חחיאשוילי למפקח על הבנקים. הוא ייכנס לתפקידו עם סיום תפקידו של המפקח היוצא, ב-22 ביוני.

חחיאשוילי שימש במספר רב של תפקידים בבנק ישראל במשך יותר מ-20 שנים. הוא החל את דרכו ככלכלן בחטיבת הפיקוח על הבנקים בשנת 2002 והתקדם לניהול יחידה באגף הערכה מוסדית, שם היה אמון על היחידה המרכזת את הטיפול בבנק הפועלים ולאחר מכן שימש כראש מטה המפקח דאז דודו זקן.

לאחר מכן מילא את תפקיד ראש המטה של הנגידה פרופ' קרנית פלוג, בין השנים 2014 ל-2018. בתום תפקידו כראש מטה שב לפיקוח על הבנקים, שם הקים את האגף לטכנולוגיה וחדשנות ועמד בראשו מאז, כאחד מחמשת הסגנים של המפקח על הבנקים.

לחחיאשוילי ניסיון רב בתחומי פיקוח, הרגולציה והבנקאות ולאורך השנים היה שותף לתהליכים משמעותיים בתחומים אלו. בתפקידו האחרון הוא קידם פרויקטים שנועדו להגביר את התחרות והחדשנות במערכת הפיננסית ובהם תהליכי הטמעת רפורמת הבנקאות הפתוחה בישראל ורפורמות שונות הנוגעות לפעילותן של חברות כרטיסי האשראי.

כמו כן, קידם המפקח החדש את השימוש באפליקציות התשלום במערכת הבנקאית, זאת לצד פיתוח תחום הרגולציה הבנקאית בנושאי טכנולוגיית סייבר.

 הוא רכש את השכלתו האקדמית באוניברסיטה העברית, שם סיים תואר ראשון בכלכלה ומשפטים ותואר שני בכלכלה ומינהל עסקים (שניהם בהצטיינות). חחיאשוילי מתגורר בירושלים, נשוי ואב לארבעה ילדים.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בירך את חחיאשוילי על מינויו. "דני נכנס לתפקידו בתקופה שבה רפורמות שונות שקידמנו להגברת התחרות במערכת הפיננסית משנות חלק גדול מכללי המשחק ובכך עשויות לתרום לרווחת הלקוחות. זאת, לצד סביבת ריבית ואינפלציה גבוהות יותר שמשפיעות גם על המערכת הבנקאית ולקוחותיה".