צילום: כפיר סיון

המנכ"ל הבא של לאומי: ראש חטיבת האסטרטגיה והחדשנות בבנק

דירקטוריון בנק לאומי אישר את מינויו של חנן פרידמן למנכ"ל הבנק. פרידמן, ששימש כראש חטיבת האסטרטגיה, החדשנות והטרנספורמציה בלאומי יחליף בסוף השנה את המנכ"לית רקפת רוסק עמינח, שהודיעה בסוף חודש יוני על פרישתה.

מי שעמד בראש ועדת האיתור לבחירת המנכ"ל הוא היו"ר החדש של הבנק, סאמר חאג' יחיא. הדירקטורים החברים בוועדת האיתור: אסתר דומיניסיני, תמר גוטליב, יורם גבאי ואוהד מראני.

"עם כניסתי לתפקיד היו"ר, הוטלה עלי משימה שהינה אחת החשובות ביותר לעתיד הבנק בשנים הקרובות – מינוי מנכ"ל", אמר חאג' יחיא. "ועדת האיתור שפעלה בחודש האחרון קיימה דיונים רבים על מנת לאפיין את היכולות, התכונות והידע שנדרש מהמנכ"ל הבא, לנוכח האתגרים שעומדים בפני המערכת הבנקאית בכלל, והבנק בפרט", הוסיף יו"ר בנק לאומי.

מהסיירת לבנק

פרידמן (48), סיים בהצטיינות תואר ראשון ושני במשפטים באוניברסיטת בר אילן, ולאחר מכן שימש כעורך דין במשרד עורכי הדין ליפא מאיר. בשנת 2005 מונה ליועץ המשפטי הראשי של קבוצת הביטוח הראל, תפקיד אותו סיים לאחר כעשור, אז גויס לבנק לאומי כיועץ משפטי וכחבר הנהלה. בכך הופך מינויו ליוצא דופן, שכן הוא לא צמח בעולם הבנקאות אלא בעל רקע משפטי.

חנן פרידמן נשוי ואב לארבעה. הוא גדל ומתגורר בפתח תקווה ושירת בסיירת מטכ"ל בתפקיד מנהלתי.

מינויו כפוף לקבלת אישור הפיקוח על הבנקים.