למצולמים אין קשר לידיעה | צילום: shutterstock

המשק חזר לפעילות כמעט מלאה – התמ"ג זינק

הרבעון השני של שנת 2021 היה אחד הטובים במשק מזה שנים, כך עולה מאומדן הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. התמ"ג עלה ב-15.4% בחישוב שנתי, ובצריכה הפרטית (למעט מוצרים ברי-קיימא) נצפה זינוק של 23.3%. לצורך השוואה, ברבעון הראשון של השנה נצפתה ירידה של 1.4% לעומת הרבעון שקדם לו.

"העלייה החדה של הרבעון השני של שנת 2021 באה בעקבות הסרת רוב המגבלות שהוטלו בשל משבר הקורונה וחזרה לפעילות כמעט רגילה של המשק ברבעון זה, זאת לאחר ההתכווצות ברבעון הראשון כתוצאה ממגבלות הקורונה", נכתב בדו"ח הלמ"ס.

עוד הוסבר בדו"ח כי העלייה בייבוא מכוניות הנוסעים לעומת הרבעון הראשון של שנת 2021 השפיעה גם היא על הזינוק בתמ"ג, זאת עקב השינוי במדיניות המיסוי. על אף שמכוניות הנוסעים אינן מיוצרות בארץ, המיסים על הhיבוא בכלל, ועל מכוניות הנוסעים בפרט, הם חלק מהתמ"ג, מסבירים בלמ"ס.

מקום חמישי ב-OECD

ישראל הציגה צמיחה של 15% בתמ"ג בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מה שממקם אותה במקום החמישי בגובה השינוי בתמ"ג בהשוואה למדינות ה-OECD. מי שהציגה את הצמיחה הגבוהה ביותר היא ספרד – עם 19.8%, והנמוכה ביותר היא קוריאה – עם שינוי של 5.9% בתמ"ג לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עוד נצפתה ברבעון השני של השנה עלייה של 9.7% בהשקעות בנכסים קבועים, עלייה של 18.1% בייצוא הסחורות והשירותים ו-15.8% בייבוא הסחורות והשירותים.

תוצר מקומי גולמי ברבעון השני של 2021; שינוי כמותי באחוזים לעומת רבעון מקביל אשתקד | מקור: OECD