צילום: דוברות בנק ישראל

הנגיד החדש של בנק ישראל: "אל לנו להתייחס ליציבות הפיננסית כמובנת מאליה"

פרופ' אמיר ירון מונה השבוע לתפקיד נגיד בנק ישראל. באירוע, שהתקיים בבית הנשיא בירושלים, השתתפו נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר האוצר.

ירון התייחס בדבריו לאתגרים מרכזיים העומדים בפני כלכלת ישראל ובנק ישראל בשנים הקרובות, בתחומי המדיניות המוניטרית, היציבות הפיננסית, הצמיחה והמדיניות התקציבית.

"אני רואה במדיניות הריבית את הכלי המרכזי והיעיל להכוונת המדיניות המוניטרית" אמר ירון. "האתגר המיידי העומד בפני בנק ישראל הינו הנורמליזציה של המדיניות המוניטרית— תהליך שבסיומו יוכל בנק ישראל לפעול ע"י הפעלת כלי הריבית לייצוב מחירים באופן אפקטיבי בהתאם להתפתחויות הכלכליות, ולייצב את שיעור האינפלציה במרכז טווח היעד", הוא אמר.

מזעור הסיכונים

במהלך דבריו, ובצל ירידות השערים שנרשמו בבורסה ביום המינוי, אמר הנגיד: "מערכת הבנקאות בישראל והמשק הישראלי הפגינו חסינות לזעזועים בשווקים הפיננסיים והכלכליים בזמן המשבר, וזהו הישג ניכר של בנק ישראל בכלל והפיקוח על הבנקים בפרט. אל לנו להתייחס ליציבות הפיננסית כמובנת מאליה, והכרחי למזער את חשיפת המערכת לסיכונים מערכתיים. מעבר לניהול מושכל של משברים רצוי להתמקד מראש בצעדים שימנעו את פריצתם מלכתחילה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך את ירון בכניסתו לתפקיד והגדיר את המאורע "יום חג למשק הישראלי". נתניהו מנה את המשימות המרכזיות שעומדות בפני ירון וביניהן הגברת התחרותיות במערכת הבנקאית, הימנעות מיצירת בועות אשראי, ואיבוד שליטת הבנקים "במערכת ההומניטרית בעתיד הביטקויני", לשון נתניהו.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שיבח את הנגיד על עברו האקדמי: "מחקריך הרבים העוסקים בתחומי הליבה של בנק ישראל, מעידים על כך שהנך האדם הנכון, בתפקיד הנכון, בזמן הנכון. ברוך הבא", סיכם ריבלין.