צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

המשרד לשיוויון חברתי ואיגוד הבנקים יזמו: גיל הפטור מהמתנה בתור ירד מ-80 ל-70

השרה לשוויון חברתי, הפיקוח על הבנקים ואיגוד הבנקים החליטו כי גיל הפטור מהמתנה בתור לאזרחים ותיקים ירד בעשור – משמונים לשבעים. שלטים שמטרתם העלאת המודעות למבצע יתלו ברחבי בארץ

המשרד לשוויון חברתי מוביל בימים אלה מהלך להענקת פטור מהמתנה בתור בסניפי הבנקים בישראל לאזרחים ותיקים כבר מגיל 70 ומעלה, ולא מגיל 80 כפי שמצוין ב"חוק האזרחים הוותיקים".

במסגרת היוזמה הגיעו ביום שלישי (24.5) השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן יחד עם מתנדבים לסניף בנק הפועלים בירושלים – ותלו שלטים שמטרתם העלאת המודעות לפטור. שלטים דומים ייתלו בסניפי בנק נוספים בעיר, ולאחר בחינת הצלחת המבצע, הוא צפוי להתרחב לכל חלקי הארץ.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד): "אנחנו מקבלים לא מעט פניות ציבור מאזרחים ותיקים שמתקשים לממש את זכותם לקדימות בתור שמגיעה להם על פי חוק.

על כן נקטנו במספר צעדים שיקלו עליהם: גם הפקנו שלטים שייתלו בנקודות בכל רחבי הארץ בהן מעניקים שירותים לציבור, המזכירים ללקוחות הממתינים בתור כי ישנה קדימות לאזרחים ותיקים מעל לגיל 80, וגם הצלחנו לייצר מהלך וולנטרי עם איגוד הבנקים והמפקח על הבנקים שיעניק לאזרחים ותיקים קדימות בתור כבר מגיל 70 בהגיעם לסניפי הבנקים השונים.

אני מקווה שהמהלכים הפשוטים הללו יקלו על אזרחים ותיקים לממש את זכותם ואולי גם יזכירו לכולנו את ה ימרה "והדרת פני זקן". תודה לכל העוסקים במלאכה".