"האינפלציה מתמתנת אך נמצאת מעל היעד״. פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל | צילום: World Economic Forum
"האינפלציה מתמתנת אך נמצאת מעל היעד״. פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל | צילום: World Economic Forum

ירון נפגש עם נתניהו; הזהיר מפני הורדת דירוג האשראי של ישראל

אמיר ירון, נגיד בנק ישראל נפגש אמש (ג') עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי דיווחים בכלי התקשורת, פרופ' ירון הביע דאגה בפני ראש הממשלה נתניהו מכך שדירוג האשראי של ישראל עלול להיפגע ולרדת אם תבוצע רפורמה משפטית רחבת היקף.

בהודעה הרשמית שפורסמה לאחר הפגישה שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה בכנסת נאמר כי "הנגיד שיקף לראש הממשלה סוגיות שונות שעלו בהקשר הישראלי בדיונים שקיים עם בכירי הכלכלה העולמית ועם בכירי חברות הדירוג בשבועות האחרונים".

הנגיד, שחזר מוועידת קרן המטבע הבינלאומית בדאבוס, ביקש פגישה עם ראש הממשלה ואמר לו כי בעולם הכלכלי עוקבים בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בישראל שעלולות לפגוע בהיבטים שונים של הדמוקרטיה. הנגיד הסביר כי מצב כזה עלול יהיה לפגוע בכלכלת ישראל, לגרום להורדת דירוג האשראי ולהרחיק חברות בינלאומיות מהשקעות בישראל. ראש הממשלה האזין לדברים אך לא אמר שתהיה נסיגה כלשהי מהרפורמה המשפטית.

עוד דווח כי הנגיד סקר בפגישה את מצב הכלכלה הישראלית ואת האתגרים העומדים לפניה, גם המקומיים וגם בפרספקטיבה בינלאומית, ובנוסף הגיש לראש הממשלה נתניהו תוכנית לאסטרטגיה כלכלית שגובשה בבנק ישראל, הכוללת המלצות מדיניות בשלל תחומים, ודן עימו בסוגיות שונות לקראת חוק ההסדרים הקרוב.

בפגישה הבהיר הנגיד כי בעולם עוקבים אחרי כלכלת ישראל דווקא בשל החוסן והאיתנות שגילתה ישראל במהלך משבר הקורונה, ובשל היציאה המהירה מהמשבר שהביאה את המשק הישראלי להישגים רבים: בתחומי הצמיחה הגבוהה, האבטלה הנמוכה והאינפלציה שנמוכה בהרבה מאשר ברוב מדינות העולם.