קורונה
צילום: shuttersotck

מנכ״ל איגוד הבנקים: "המערכת הבנקאית תדע להתמודד גם עם אתגר הקורונה"

סימני העצבנות ואי היציבות שמגלים השווקים הפיננסיים, כמו גם הקושי העסקי והתזרימי ההולך ומתגבר, הם רק חלק מהאתגרים שחווה הציבור בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. עם זאת, המערכת הבנקאית ערוכה לצלוח בשלום את המשבר, והיא מפרסמת את הצעדים שתנקוט בכדי לתמוך בלקוחותיה.

צוותי האשראי של הבנקים יבחנו בצורה מושכלת את מצב הלקוחות ויסייעו להם בעזרת פתרונות מקצועיים. כמו כן, מערכי הייעוץ הפיננסי והפנסיוני של הבנקים יסייעו להקטין את מרכיב אי הוודאות בקרב הלקוחות ויסייעו להם לקבל החלטות מושכלות.

בנוסף, מדגישים הבנקים כי הם מעמידים עבור ציבור הלקוחות אמצעים טכנולוגיים להתקשרות מרחוק, ביניהם אתרי האינטרנט, האפליקציות והמוקדים הטלפוניים. אלה גם ערוכים לתת קדימות לאזרחים מבוגרים, על מנת שיקבלו שירות מהיר ככל שניתן.

"נעמוד לרשות הלקוחות"

"בעת הזו חשוב מאוד לייצר ולשדר למשק ולציבור אחריות ורוגע על מנת לקיים התנהלות מושכלת וניהול סיכונים מיטבי", אומר איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים, ומוסיף: "ניסיון העבר במהלך המשבר הפיננסי ב-2008 העיד שהמערכת הבנקאית בישראל התנהלה באופן אחראי, מקצועי, ואמין. התנהלות זו סייעה לספוג באופן סביר את הנזקים שנגרמו במהלך המשבר. בנוסף המערכת הבנקאית סייעה ללקוחותיה הפרטיים, באמצעות מערכי יעוץ השקעות מקצועי, לצלוח את המשבר, במקרים רבים, מבלי שהפגיעה בחסכונות תהיה אנושה".

"גם הפעם אנו נעמוד לרשות הלקוחות שלנו ככל שיידרש, בכל האמצעים העומדים לרשותנו ובעיקר באמצעים הדיגיטליים ובמוקדים הטלפונים, שמטרתם לאפשר תקשורת מרחוק. כמו כן נסייע בניתוח המצב ובמתן יעוץ פיננסי מקצועי שמטרתו לפזר ככל שניתן את אי הוודאות", מדגיש מדמון.