סטנלי פישר הודיע על פרישתו

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לסיים את כהונתו ב-30 ביוני, בתום למעלה מ-8 שנות כהונה כנגיד. במהלך החודשים הקרובים, עד לפרישתו, ימשיך פישר לעסוק בכל הנושאים שעל סדר יומו של הבנק.

 בהודעתו ציין פישר כי הוא "אסיר תודה על ההזדמנות לשמש בתפקיד, בעיקר בתקופה כל כך מאתגרת של משבר כלכלי עולמי, מציאות גיאו-פוליטית סבוכה ואתגרים חברתיים רבים".

פישר, בן ה-69, מכהן כנגיד בנק ישראל ממאי 2005, לאחר כהונה כמשנה למנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית ב-1994-2001. בפברואר 2002 עבר לסקטור הפרטי ועד אפריל 2005 כיהן כסגן יו"ר סיטיגרופ.

ב-1 במאי 2005 מונה לנגיד בנק ישראל. הוא עלה באותה עת לישראל וקיבל אזרחות ישראלית. ב-2 במאי 2010 מונה פישר לתקופת כהונה שנייה בת חמש שנים.

 
במאי 2011 הגיש פישר את מועמדותו לתפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית במקומו של דומיניק שטראוס-קאהן, אך מועמדותו נפסלה עקב הגבלת גיל המועמדים (65, בעוד גילו של פישר בעת הגשת המועמדות היה 67).

ראש הממשלה נתניהו הגיב לפרישה ואמר כי "פישר היה שותף מרכזי בצמיחתה הכלכלית של מדינת ישראל ובהישגים הכלכליים שאליהם הגיע המשק הישראלי. ניסיונו, חוכמתו וקשריו הבינלאומיים פתחו דלת לכלכלות העולם וסייעו למשק הישראלי להגיע להישגים רבים, ועוד בתקופה של משבר כלכלי עולמי. הייתה לי הזכות לעבוד איתו הן כשר אוצר כשמונה לתפקיד והן כראש ממשלה בארבע השנים האחרונות, ואני בטוח שהוא ימשיך לתרום למדינת ישראל".

גם שר האוצר יובל שטייניץ הודה לנגיד, והוסיף כי תרומתו "באה לידי ביטוי גם בתקופות של שגרה ורגיעה כלכלית וגם בתקופה הסוערת של המשבר הגלובלי והתערערות הסדר העולמי הכלכלי. פישר הפך לנכס לא רק לכלכלת ישראל אלא גם לתדמיתה הבינלאומית, בזכות מעמדו וקשריו בעולם".