צילום: shutterstock

אמנה חדשה תסייע להנגיש את שירותי הבנקאות לאזרחים הוותיקים

מגפת הקורונה השפיעה באופן ניכר על אורח חייה של אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל, ובמיוחד הגבירה את הקושי בקבלת שירותים חיוניים שונים. במטרה לסייע לאוכלוסייה זו להתמודד עם האתגרים שנוצרו בקבלת השירותים הבנקאיים, גיבשו המשרד לשוויון חברתי ולגמלאים, הפיקוח על הבנקים, איגוד הבנקים והמערכת הבנקאית אמנה וולונטרית להנגשת שירותי בנקאות לאזרח הוותיק בתקופת הקורונה.

האמנה, שתכנס לתוקף ב-13.1.21, כוללת צעדים רבים לטובת אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, וביניהם: הפעלת סניף בנק נייד או מתן שירות בבית הלקוח או סמוך אליו, שיפור המענה הטלפוני, קדימות בתור בסניפים לבני 70 ומעלה, הדרכת עובדים חדשים אודות אוכלוסיית האזרחים הוותיקים ועוד.

הצעדים המפורטים באמנה מתווספים לצעדים נוספים שננקטים בשגרה במטרה לסייע לאוכלוסייה זו בהנגשת שירותי בנקאות. כל בנק יוכל להציע לאזרחים הוותיקים צעדים נוספים, בהתאם לשיקול דעתו העסקי והחברתי, מעבר לצעדים המפורטים באמנה זו.

 צעד חשוב לשיפור השירות

"הבנקים מעניקים שירותים חיוניים לאוכלוסיית המבוגרים, ובתקופת הקורונה ההגעה לסניפים הפכה למסוכנת עבורם. כמו כן, קיימת בשנים האחרונות מגמה ברורה של סגירת סניפי בנקים ומעבר לשירותים דיגיטליים, דבר שמקשה על חלק גדול מאוכלוסיית המבוגרים שלא מתמצאים בביצוע פעולות בצורה מקוונת", מסבירה ח"כ מירב כהן, השרה לשוויון חברתי ולגמלאים. "על רקע זה קיימנו שיח מתמשך עם הנהלת המערכת הבנקאית ומיסדנו שיתוף פעולה של בנק ישראל, איגוד הבנקים והמשרד לשוויון חברתי. האמנה שגובשה היא בגדר צעד משותף ראשון, ואני מקווה שיחד כל הזמן נרחיב את העשייה ונבצע עוד התאמות למען המבוגרים שלנו", הוסיפה כהן.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, ציין: "אמנה זו מעגנת את סטנדרט השירות הייחודי והמותאם עבור אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, ומצטרפת למהלכים שונים שנוקטים הבנקים למען אוכלוסייה זו. הפיקוח על הבנקים ימשיך וישים דגש מיוחד על האתגרים העומדים בפני האזרחים הוותיקים בקבלת שירותים בנקאיים שונים במהלך תקופת הקורונה ולאחריה, ויסייע ככל שניתן כדי להקל עליהם".

איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים, הוסיף: "כבכל העולם ובמגזרים אחרים, גם המערכת הבנקאית עוברת בשנים האחרונות פיתוח דיגיטלי מואץ לרווחת ציבור הלקוחות. לצד השינויים המבורכים הללו, אנו ערים לכך כי קהל הלקוחות המבוגר, מטבע הדברים, מתקשה לעכל את ההתפתחויות הטכנולוגיות. אמנה זו היא עוד צעד חשוב בין יתר הצעדים שנעשים על ידי כל הבנקים כדי לשפר את השירות לאזרחים הוותיקים. המערכת הבנקאית תעשה כל שביכולתה כדי לא להשאיר מאחור את מי שמתקשה להסתגל לשינויים. זו חובתנו".