צילום: בנק ישראל
צילום: בנק ישראל

החלה הפצתם של שטרות חדשים

היום, יום חמישי 23.11.17, החלה הפצתם לציבור של שטרות החדשים בעריכים של 20 ש"ח ו- 100 ש"ח באמצעות קופות הבנקים המסחריים, המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים וסניפי חברת הדואר.

השטרות החדשים, ככל שטרות הסדרה החדשה, מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון נגד זיופים. לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה נבדלים עריכי השטרות בסדרה החדשה באורכם (הפרש של 7 מ"מ בין עריך לעריך), ומשולבים בהם סימנים ייעודיים המאפשרים לזהותם.

השטר החדש בעריך 20 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת רחל (בלובשטיין), צבעו אדום ואורכו 129 מ"מ. השטר החדש בעריך 100 שקלים חדשים נושא את דיוקנה של המשוררת לאה גולדברג, צבעו כתום ואורכו 143 מ"מ.

בנק ישראל מבקש להבהיר כי שטרות מסדרה ב' של השקל החדש, אשר עודם משמשים את הציבור כיום ימשיכו לשמש הילך חוקי למשך מספר שנים, והם יהלכו במחזור במקביל לשטרות החדשים. הואיל ומהלך ההחלפה הוא הדרגתי, הציבור אינו נדרש לבצע בשלב זה כל פעולה להחלפת השטרות וכאשר אלו יופקדו בבנק ישראל על ידי התאגידים הבנקאיים הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה. בהמשך, יפרסם בנק ישראל הנחיות בנוגע להחלפת השטרות מסדרה ב'.