צילום: עידו סימנטוב, פורבס ישראל

הלך לעולמו עודד ערן, נשיא איגוד הבנקים ויו"ר בנק הפועלים

נשיא איגוד הבנקים ויו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, עו"ד עודד ערן, נפטר בגיל 64. ערן כיהן כיו"ר הבנק במשך שלוש שנים וחצי, ובשנה שעברה הוביל את הליך מינויו של דב קוטלר לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים. בתקופה האחרונה נאבק ערן במחלה קשה, ולאחרונה הודיע הבנק כי יפרוש מתפקידו בשל מצבו הבריאותי.

עו"ד ערן דורג כדרך קבע בין עורכי הדין המובילים בישראל, ובין האנשים המשפיעים ביותר בקהילה העסקית הישראלית. בין השאר היה שותף פעיל למהלכים משמעותיים במשק וצבר מוניטין בדיני חברות, ניירות ערך ומיסים.

פורץ דרך

מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון, סיפר על ההיכרות עם עו"ד עודד ערן: "מצאתי בו איש חכם, חד, מהיר מחשבה, יסודי ומעמיק. עודד היה רחב אופקים בתחומי העניין שלו ובתחביביו. אהוב על הסובבים אותו, אציל נפש צנוע מאוד ותמיד מפגין ידענות מופלגת, קור רוח וחוש הומור משובח. בתפקידו כנשיא האיגוד הבנקים הכיר את כל העובדים וליווה מקרוב את הנושאים שעל הפרק תוך הקפדה יתרה על העיסוק בנושאים החברתיים לצד הנושאים המקצועיים. נוכחותו תחסר לנו מאוד. זכיתי וזכה האיגוד, למנהיג בעל שיעור קומה שכזה. תנחומיי למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

"עודד היה איש אציל נפש, עורך דין מבריק שהיה מפורצי הדרך בתחום ההנפקות של חברות ישראליות בארצות הברית. איש אשכולות שידע גם לקחת פסק זמן וללמוד ספרות באוניברסיטה באמצע הקריירה", ספד לו מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר. הוא הוסיף כי ערן היה "דירקטור בבנק שהפך ליו"ר וידע לכוון את הבנק ולייעץ לו בימים לא פשוטים. שותף לדרך עבור המנכ"ל הקודם, אריק פינטו, ובשנה האחרונה גם עבורי, ויותר מכל, חבר שאהבתי אותו אהבת נפש".

לעו"ד ערן תואר מוסמך ותואר בוגר במשפטים, את שניהם סיים בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב. כמו כן, החזיק ערן בתואר מוסמך בספרות בהצטיינות מאוניברסיטת תל אביב וכן בתואר ראשון במדעי הרוח מהאוניברסיטה הפתוחה.

הוא הותיר אחריו רעיה, שלושה ילדים ושלושה נכדים.