צילומים: אביב גוטליב, רמי זרנגר ורון קדמי

מנכ"לי שלושת הבנקים הגדולים הודיעו לאחרונה על פרישתם

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי בשבע השנים האחרונות, הודיעה על סיום תפקידה. הודעתה מגיעה לאחר שבכירים נוספים במערכת הבנקאית הודיעו על פרישתם בחודשים האחרונים: אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים ולילך אשר טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט.

רוסק עמינח הצטרפה לבנק לאומי בשנת 2004, אז כיהנה כראש החטיבה העסקית. בתפקידה כמנכ"לית הבנק עמדה מאחורי הישגים בולטים: החל מחתימה על הסדר עם רשויות המס האמריקניות, דרך הליכי התייעלות אגרסיביים בבנק שכללו סגירת סניפים וצמצום משרות וכן הקמת הבנק הדיגיטלי פפר. בנוסף, היא גם הובילה את המכירה של לאומי קארד לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס.

מנכ"לית בנק לאומי הודיעה על פרישתה דווקא כשרווחיות הבנק ושווי השוק שלו נמצאים בשיא. היא תסיים את תפקידה בחודשים הקרובים, זאת לאחר שהדירקטוריון יחליט לגבי מינוי מנכ"ל חדש.

הצמרת מתחלפת

כאמור, רוסק עמינח מצטרפת למנכ"לים נוספים שהודיעו על פרישתם לאחרונה. בחודש אפריל הודיע מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו, כי יסיים את תפקידו בסיום השנה, זאת לאחר שלוש וחצי שנות כהונה. בכך ישלים פינטו 40 שנות עבודה בבנק הפועלים.

בתוך כך, גם מנכ"לית בנק דיסקונט, לילך אשר טופילסקי, הודיעה על פרישתה בתחילת החודש, זאת לאחר חמש שנות כהונה. אשר טופילסקי תתמנה לשותפה בכירה בקרן פימי העוסקת בהשבחת חברות.