ספרד: מודי'ס הורידה דירוג האשראי

סוכנות האשראי מודי'ס הודיעה על הורדת דירוג האשראי של 28 בנקים בספרד.

לאחר שכבר הורידה את דירוג האשראי של ספרד, בחנה סוכנות הדירוג את מצבם של הבנקים הספרדיים, והודיעה על הורדת הדירוג של הבנקים ב-4-1 דרגות. במודי'ס מסבירים, כי הורדת דירוג האשראי  של הבנקים קשורה לדירוג האשראי של המדינה ובחשש מהפסדים גדולים מהמצופה בעקבות חשיפה לנדל"ן מסחרי. עם זאת הודיעה מודי'ס, כי היא מתחשבת בחבילת החילוץ לספרד, שהינה חיובית לגבי הבנקים המקומיים.

הכלכלה הספרדית נתונה תחת לחצים כבדים זה מספר חודשים, במהלכן רשמו תשואות האג"ח של המדינה שיא של 7%. ממשלת ספרד כבר חילצה את בנק ההשקעות הקורס באנקיה, והגישה בקשה רשמית לחילוץ הסקטור הבנקאי שלה. בעקבות כך הסכים האיחוד האירופי להזרים 100 מיליארד יורו לספרד. מודי'ס, כאמור, מכירה בסיוע זה כתומך ומועיל לבנקים המדוברים, אך קובעת כי חשיפתם של המוסדות הנבדקים לנדל"ן מסחרי תוביל להפסדים גבוהים.

בין המוסדות הפיננסיים שדירוגם ירד ניתן למנות את בי.בי.וי.איי, קאיישה באנק, באנקינטר, באנקו פופולאר אספניול, קוצ'אבאנק, קטלוניה באנק ובאנקו דה ולנסיה. דירוג האשראי של באנקיה, שכאמור חולץ לפני שבועות ספורים, דווקא עלה בעקבות החילוץ והזרמת ההון מהמדינה.