צילום: מצגת בנק ישראל
צילום: מצגת בנק ישראל

בעקבות ההצלחה: המערכת הבנקאית, בנק ישראל ואיגוד הבנקים מקיימים עוד פעילויות לחינוך פיננסי בחברה הערבית

לאור חשיבות הנושא ובמטרה לאפשר לאזרחים מהחברה הערבית לרכוש כלים להתנהלות פיננסית אחראית, תתקיים פעילות נוספת ברחבי הארץ. המפקח על הבנקים יאיר אבידן: "אני מזמין את אזרחי החברה הערבית להשתתף בהרצאות אשר יסייעו להם בניהול אחראי של הפעילות הבנקאית"

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, בשיתוף מרכז השלטון המקומי, יחד עם איגוד הבנקים והמערכת הבנקאית, יקיים החודש סבב נוסף של פעילות שיכלול הרצאות בשפה הערבית, בנושא "איך להתנהל נכון עם הכסף שלי" והדרכות פרטניות בסניפי הבנקים.

מוקדם יותר השנה התקיימה פעילות נרחבת בעשרות ישובים ברחבי הארץ ובהשתתפות אלפי אזרחים להגברת המודעות הפיננסית בחברה הערבית. לאור חשיבות הנושא והצלחת הפעילות, ובמטרה לאפשר לאזרחים נוספים מהחברה הערבית לרכוש כלים להתנהלות פיננסית אחראית, הוחלט לקיים פעילויות נוספות בחודש זה.

צילום: מצגת בנק ישראל

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, אמר: "לאור החשיבות הרבה, שאנחנו מעניקים לנושא הגברת המודעות הפיננסית בכלל ובחברה הערבית בפרט, נרחיב את הפעילות להגברת המודעות הפיננסית בחברה הערבית ונקיים סבב נוסף בעשרות ישובים. אני מזמין את אזרחי החברה הערבית להשתתף בהרצאות ובהדרכות הפרטניות בסניפי הבנקים אשר יסייעו להם בניהול אחראי של הפעילות הבנקאית ויעשירו את הידע הפיננסי שלהם".

בשלב הראשון של הפעילות תתקיים העברת הרצאות בשפה הערבית, בין התאריכים 5-15.12.2022, בעשרות ישובים שונים ברחבי הארץ, בנושא "איך להתנהל נכון עם הכסף שלי". תכני ההרצאות יהיו בפורמט אחיד ויכללו: התייחסות לניהול תקציב, הערך שניתן להפיק מתעודת הזהות הבנקאית, התנהלות מיטבית עם כרטיסי חיוב, בדגש על כרטיס הדביט, וכן דגשים לגבי יתרונות הבנקאות הדיגיטלית.

בשלב השני, במטרה לסייע ללקוחות להסתגל לבנקאות הדיגיטלית, יוזמנו לקוחות המערכת הבנקאית בישובים ערביים, במהלך החודשים ינואר-פברואר 2023, להדרכות פרטניות בסניפי הבנקים בהם מתנהל חשבונם. במסגרת הדרכות אלו יתורגלו הנושאים הבאים: היכרות עם אתר האינטרנט של הבנק; למידה על שימוש באפליקציה של הבנק; מעקב אחר התנועות בחשבון באופן דיגיטלי; וביצוע פעולות בנקאיות במכשירים האוטומטיים (הפקדת מזומן, הפקדת שיקים ועוד). בנוסף, כל לקוח שיגיע להדרכה פרטנית יקבל עותק של תעודת הזהות הבנקאית שלו, ללא עלות.

עד עתה נרשמו לפעילות כ-60 רשויות ברחבי הארץ, וההרשמה לציבור הרחב עדיין בעיצומה. כל המעוניין להשתתף בפעילות, המתקיימת ללא עלות, מוזמן להירשם מראש, באתר smartmoney.org.il או בטלפון 3050*.